четверг, 21 марта 2019 г.

Week 14. British houses

  Task 1

 Let's discuss!

Where do most Russian people live? 
What does it depend on?
How do you think where do most British people live? 
In flats or in houses?

    Task 2

   Read and watch the Power Point Presentation about the types of British houses, that your                teacher has prepared for you. Then answer the following questions:

What type of house do you find the most attractive? Why?
Would you like to live in one of the shown types of houses? In which one?

Supporting vocabulary for PP-presentation:

To spread- распространять
Surrounding environmentокружающая среда
Populationнаселение
Averageсредний
To be convertedбыть преобразованным
Urban useгородское использование
Football pitchфутбольное поле
Private landlordчастный арендодатель
Local councilместный совет
Propertyимущество
Loanссуда
Mortgageипотека
Brickкирпич
Varyразличаться
Detachedотдельный
Semi-detached – двухквартирный
Residential unit – жилой блок
Built-in – встроенный
Mansion – особняк
Dwelling – жилье
Allowable extensionдопустимое расширение
Permitразрешение
Condominiumсовладение
Maintenanceподдержание, обслуживание
Expenseрасход
Ownerвладелец
Patioдвор
Common wallобщая стена
Glaringвопиющий
Upkeepсодержание
Extensive renovationsкапитальный ремонт
To be situated – находиться
Neighboring house – соседний дом
Cheapдешевый
Relativelyотносительно
Compoundсоединение
Current – текущий
Appear – появиться
Low profiles types of houses – низкопрофильные типы домов
Originate fromпроисходить от
Refer toотноситься к
Porchкрыльцо
Distinctотчетливый
Pillarsстолбы
Ruralсельский
Peasantкрестьянин
Storyэтаж
Timberлесоматериалы
Focal pointфокус


Task 3

House or Flat? Fill in the table, comparing the advantages and disadvantages of both. Make conclusions. Share your conclusions with your classmates. So what would you choose?
House
Flat
+
-
+
-







Task 4

Read and translate the text (Susan Sheeren «Spotlight on Britain», p. 10)

Supporting vocabulary to the text:


To consist of состоять из
Recentнедавний
To causeвызывать, быть причиной чего-л.
Divorce – развод
To increase – увеличиваться
Unmarried couples – неженатые пары
Patternобразец, пример
Householdдомашнее хозяйство
Responsibilityответственность
To keep in touchподдерживать связь с
Generationпоколение
To establishустановить
Family unitсемейная единица
Elderlyпожилые люди
State-ownedгосударственный
To treat – относиться
Decision – решение
To be involved in – быть вовлеченным в
                                          Leisure facilities – возможности отдыха
Task 5

Make up a dialog, comparing what is allowed in Russia and Great Britain. Suggest, how the discussed laws can influence a child's growing up.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

The course description

This course has a scientific and cognitive orientation and is a version of the program for organizing extracurricular activities of school...